
Verkstad:
Produkt & Innovation
Utveckla produkter marknaden efterfrågar
Men vad fiffigt att de tänkt på det..
Ibland använder man produkter och tycker att det är så uppenbart att produkten skulle bli så mycket bättre ifall de som utvecklat produkten vara hade tänkt till lite till.
Just dessa små förändringar som bidrar med ökat värde är det vi letar efter i denna verkstad.
Hur går det till?
Vi använder oss av ett ramverk som kallas för Outcome Decided Innovation, eller ODI. Det innebär att vi redan vet vilka behov våra nya lösningar behöver tillfredsställa. Denna viktiga information får vi från analysen av värdeskapande.
Vi går igenom de problem kunder upplever med de lösningar som finns på marknaden och ser vilka vi kan lösa. Vi kan även utifrån analysen se vilka delar av erbjudandet vilka inte bidrar med värde, vilket vi kan använda för att minska slöseri.

Hur bygger vi på detta?
Denna verkstad bygger på analysen av värdeskapande, målgruppsanalysen samt till viss del konkurrensanalys.
Vi måste ha avslutat detta steg innan vi kan gå vidare med prissättning.
