
Kundresan
En följd av värdeökande
kundbearbetning
I vilken ordning gör vi saker?
Dagens utvecklade tjänster är en utveckling av tidigare löpande band. Vi gör inte allt på en och samma gång, utan för en kund genom ett arbetsflöde där varje steg är värdeökande.
Vanligast är att kundresas byggs utifrån de krav som ställs internt av vår process. Sällan byggs kundresan utifrån de behov som ställs av kunden process och kundens värdeskapande.
Detta utgör en begräsning av det värde vi kan skapa hos kund. Syftet med denna del i arbetet är därmed att överskrida denna begräsning.
Hur går det till?
Analysen av värdeskapande och målgruppsanalys är en förutsättningar för detta steg. Från den analysen har vi god förståelse för vad våra kunder vill uppnå, varför de vill uppnå och vad de sätter värde på i varje steg i sitt arbetsflöde.
Tillsammans genomför vi en verkstad. I det första steget går vi igenom kundens arbetsflöde, tillsammande med de efterfrågade utfall kunderna vill uppnå eller undvika och sammanfattar i varje steg.
I steg två tar vi fram en följd av nödvändiga handlingar och dokument vilka bemöter dessa behov vid rätt steg. Vi ser såklart även till att möta upp de behov som ställs av våra interna processer.

Hur bygger vi på detta?
Denna verkstad bygger på analyserna av värdeskapande, målgrupp.
Detta steg ger oss en klar bild av kunden efterfrågar var och när. Vi har därmed allt vi behöver för att gå vidare till vår kanalstrategi.
