
PR & Presskit
Nå ut med din berättelse
Förtjänad media
Idag är förtjänad media en av de viktigaste kanalerna. Att vara omskriven i branschpress, intervjuad i viktiga poddar eller vara med som sakkunnig i tv bygger förtroende och gör människor mer benägna att bli kunder. Detta är dock lättare sagt än gjort.
Samtidigt finns det fler ytor att synas på än någonsin tidigare. Även om morgontvsoffan är ouppnålig, så kryllar det av poddar, youtube kanaler och bloggar att synas på, förutsatt att vi har en intressant historia att berätta förstås.
Målsättningar och KPI:er
Ett presskit innehåller citat och bilder från era talespersoner, en kort företagshistorik samt kort biografi över företagets grundare samt bilder som kan användas i en artikel.
Utöver detta behöver vi ha en stark och intressant berättelse.
Hur går det till?
Att ta fram en stark berättelse kräver att ni gör något nytt, att ni skapar nya möjligheter och löser viktiga problem. En annan möjlig vinkel är att hitta spännande partnerskap där vi kan göra något nytt tillsammans med någon annan.
En verkstad bestående av klassisk idékläckning följt av slipning av de bästa idéerna.

Hur bygger vi på detta?
Denna leverans är en del av vår kanalstrategi. Att ha blivit omskriven i press är såklart en viktig del i ett investeringsprospekt.
Den är en del av vår arbete med sökmarknadsföring då det fungerar som underlag även för inlänkning till vår webbplats.