
Marknadsföring
Förmedla ert värdeerbjudande
till målgruppen
1,2,3 Action!
Marknadsföring är arbetet vi gör för att förmedla vårt värdeerbjudande till den valda målgruppen. Vår prissättning, analys av värdeskapande samt produktutveckling har gett oss de behov vi möter och därigenom en grund för produktkommunikation. Vår kanalstrategi har vi avgränsat genom vilka kanaler detta ska ske och vi har bestämt syfte och målsättningar vilket ger oss en grund för analys och uppföljning.
Så då är det bara att skrida till verket!
Vi prövar oss fram
"Everyone has a plan until they get punched in the mouth" - Mohammad Ali
Det är oundvikligt så att vi befinner oss i ett ständigt utforskande av marknaden. Det är först när vi företar oss något på marknaden som vi får ny kunskap.
Genom att säkerställa att vår strategi är så välgrundad som möjligt har vi bättre förutsättningar för att lyckas på marknaden, men inget är säkert. Vi kan fortfarande råka ut för en oförutsedd käftsmäll.
Vi verkställer därför vår strategi noggrant och försiktigt.
God planering, samt att vi tidigt får mätning, uppföljning och utvärdering på plats. KPI:er, mätverktyg och regelbunden rapportering bör vara med redan från början.
Detta skapar de bästa förutsättningarna för att verkställa samt bekräfta marknadsstrategin, samt upptäcka och rätta till misstag i ett så tidigt skede som möjligt.

Allt som ska lira ihop
Allt marknadsanalys och allt strategiarbete har gett oss en tydligt och avgränsat ramverk för all vår marknadsföring. Detta ger oss bästa möjliga förutsättningar för att vår marknadsföring ska vara koherent och verkningsfull.
Grunden för marknadsföringen är såklart en tydlig marknadsplan. Därutöver kommer en lång checklista av saker att säkerställa, genomföra och utvärdera.
Hur ser ert behov ut?
På Koherent kan vi projektleda eller genomföra hela eller delar av den digitala marknadsföringen. Vid större uppdrag är vi behjälpliga med nödvändig kravställning, samt löpande uppföljning, analys och utvärdering.
