top of page
Trumpeter på ett gatuparti

Marknadsföring

Förmedla ert värdeerbjudande

till målgruppen

Marknadsföring

1,2,3 Action!

Marknadsföring är arbetet vi gör för att förmedla vårt värdeerbjudande till den valda målgruppen. Vår prissättning, analys av värdeskapande samt produktutveckling har gett oss  de behov vi möter och därigenom en grund för produktkommunikation. Vår kanalstrategi har vi avgränsat genom vilka kanaler detta ska ske och vi har bestämt syfte och målsättningar vilket ger oss en grund för analys och uppföljning.

Så då är det bara att skrida till verket!

Vi prövar oss fram

"Everyone has a plan until they get punched in the mouth" - Mohammad Ali

Det är oundvikligt så att vi befinner oss i ett ständigt utforskande av marknaden. Det är först när vi företar oss något på marknaden som vi får ny kunskap. 

Genom att säkerställa att vår strategi är så välgrundad som möjligt har vi bättre förutsättningar för att lyckas på marknaden, men inget är säkert. Vi kan fortfarande råka ut för en oförutsedd käftsmäll.

Vi verkställer därför vår strategi noggrant och försiktigt. 
God planering, samt att vi tidigt får mätning, uppföljning och utvärdering på plats. KPI:er, mätverktyg och regelbunden rapportering bör vara med redan från början.

Detta skapar de bästa förutsättningarna för att verkställa samt bekräfta marknadsstrategin, samt upptäcka och rätta till misstag i ett så tidigt skede som möjligt.

Image by sanjoy saha

Allt som ska lira ihop

Allt marknadsanalys och allt strategiarbete har gett oss en tydligt och avgränsat ramverk för all vår marknadsföring. Detta ger oss bästa möjliga förutsättningar för att vår marknadsföring ska vara koherent och verkningsfull.

Grunden för marknadsföringen är såklart en tydlig marknadsplan. Därutöver kommer en lång checklista av saker att säkerställa, genomföra och utvärdera.

Hur ser ert behov ut?

På Koherent kan vi projektleda eller genomföra hela eller delar av den digitala marknadsföringen. Vid större uppdrag är vi behjälpliga med nödvändig kravställning, samt löpande uppföljning, analys och utvärdering.

Vill du veta mer?

Kontakt

+46701454507

Följ

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2022 av Koherent. Skapat med Wix.com

bottom of page