
Rapportering & Uppföljning
Mäta, utvärdera, rätta till och lägga ner
Går det bra?
Varje marknadsföringsinsats har nyckeltal vilka är härledda från vår kanalstrategi. Utifrån dessa nyckeltal följer vi upp, utvärderar och rättar till våra insatser. Detta säkerställer att vi når lönsamhet så fort som möjligt och ökar sannolikheten att vi lyckas med verkställandet av vår marknadsstrategi.
Regelbunden avstämning
Målstyrning sker genom regelbunden uppföljning. Hur ofta man behöver följa upp något är beroende av den tid det tar att samla in tillräcklig data för att få underlag till beslut, vilket är olika från fall till fall.
Under uppföljningarna går vi igenom för er särskilt anpassade rapporter vilka tydligt visar hur vi ligger i förhållande till våra mål.
Hur går det till?
Målsättningarna har tagit fram under utvecklandet av en kanalstrategi samt spikats i vår marknadsplan. Dessa mål mäts från olika källor som till exempel vår annonsering, på vår webbplats, ert CRM och andra datakällor.
Denna data sammanställs, analyserar och visualiseras till för er särskilt anpassade rapporter.

Hur bygger vi på detta?
Uppföljning och rapportering utgör en grundstomme för fortsatt utveckling. Å ena sidan är detta slutet av affärsutvecklingen, å andra sidan är det själva kärnan. En kärna som utgör det frö ur vilket affären utvecklas vidare.
