
Verkstad:
Kundresa
Ordningen vi gör saker i
Skapandet av en värdefull ordning
Verkstaden syftar till att inleda arbetet med att sätta en bestämd kundresa.
Målsättningen är att kundresan i första hand är byggd utifrån kundens behov och uppfattning om vad som är värdefullt.
Målsättningar och KPI:er
Analysen av värdeskapande och målgruppsanalys är en förutsättningar för detta steg. Från den analysen har vi god förståelse för vad våra kunder vill uppnå, varför de vill uppnå detta och vad de sätter värde på i varje steg i sitt arbetsflöde.
Hur går det till?
Tillsammans genomför vi en verkstad. I det första steget går vi igenom kundens arbetsflöde, tillsammande med de efterfrågade utfall kunderna vill uppnå eller undvika och sammanfattar i varje steg.
I steg två tar vi fram en följd av nödvändiga handlingar och dokument vilka bemöter dessa behov vid rätt steg. Vi ser såklart även till att möta upp de behov som ställs av våra interna processer.

Hur bygger vi på detta?
Denna verkstad bygger på analysen av värdeskapande, målgruppsanalysen, produktutveckling samt till viss del konkurrensanalys.
Klargörande av vår kundresa ger oss en tydlig bild av kundens behov och situation över en period. Vi använder denna kundresa i utvecklandet av vår kanalstrategi.
