top of page
shutterstock_1182308947.jpg

Försäljningsmaterial

Stäng fler affärer från dina kundmöten

Fösäljningsmaterial

Var, när och hur når vi kunden?

Försäljningspresentationen är ofta en av de mest eftersatta kundkommunikationen. Webbplatsen må vara något gammal och i behov av en uppfräschning men det var sällan mer än något år sedan som en designer såg över den och gjorde den snygg.

Säljare åker ofta ut på kundmöten med presentationer vilka är olika för olika möten, mellan olika säljare och de presentation som hålls är ofta ny för varje möte. Vissa av dessa säljpresentationer är såklart lysande bra men det är värt att påpeka att kvaliteten på många av dessa kundmöten har stort utrymme till förbättring.

Vinn fler affärer med bättre kundmöten

Säljmöten bör vara inriktade på att se vilka utmaningar en kund upplever samt hur säljaren bäst kan lösa dessa utmaningar. Genom att bygga våra säljmöten utifrån denna grund kan vi säkra att våra presentationer möter våra kunders behov och frågeställningar.

Hur går det till?

Vår analys av värdeskapande, målgrupp och den utvecklade kundresan ger oss en mycket god insikt i hur våra kunder upplever sina utmaningar. Vi vet vilka som är deras viktigaste nyckeltal, vad de vill vinna och vad de vill undvika.

Vi bygger därmed våra presentationer som berättelser utifrån denna kundresa, där varje steg presenteras med fall som visar hur vi med våra lösningar har lyckats förbättra just dessa nyckeltal.

 

Dessa presentationer är anpassade för ett särskilt marknadssegment och möter alltså just deras behov. Vi behöver därmed inte slösa lika mycket tid på att ta fram nytt material inför varje möte.

Detta ger även säljchefen full insikt i vad hand säljare presenterar när de möter kund.

Hur bygger vi på detta?

Det är först när vi faktiskt träffar kund som vi ser vilken gensvar vi får på vår strategi. Därför bör vi försöka komma ut och presentera så fort som möjligt och vara beredda att rätta till presentation och urval av kunder löpande tills vi hittar ett format som sitter, där vi i mötet upplever att rätt nyckeltal kommer upp i rätt tidpunkt för att möta kundens frågeställningar. Försäljningspresentationen är därför en av de viktigaste leveranserna vi gör.

Insikterna vi vinner härifrån bör omsättas på webbplatsen för att säkerställa att även vår webbplats bygger på samma insikter och förmedlar samma värden.

Vill du veta mer?

Kontakt

+46701454507

Följ

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2022 av Koherent. Skapat med Wix.com

bottom of page